Flašica za vodu je postala eko statusni simbol

Još tokom prethodnog posla moja koleginica Žana Poliakov, koja je bila urednica drugih novina, uvek je sa sobom nosila bocu za vodu. Sećam se i da sam je pitao zašto to radi, a ona mi podrobno razložila svoje razloge. To nije potpuno izbrisalo osećaj “čudne žene za bocom za vodu” koji sam imao o njoj ali mi je svakako razlog posedovanja te boce postao razumljiv. Oh, koliko je Žana bila ispred svog vremena!

Svi znaju koliko su plastične flaše i plastične čaše loše po okolinu i kako će svaka od njih zagađivati planetu narednih godina i godina. Ali svest o tome nas ipak ne sprečava da svakodnevno pijemo kafe za poneti u plastičnim čašama ili vodu na treningu u plastičnim flašicama i tako usporimo propast planete. Ne, nastavljamo istim tempom i pitamo se gde je rešenje problema. Na scenu stupa jedno od logičnih rešenja: boca za vodu koja može da se koristi više puta. Pre neki dan sam pročitao podatak da je samo u Americi tokom godinu dana prodato 105 miliona ovakvih boca za vodu! Znači da skoro trećina celokupne populacije SAD-a poseduje bocu za vodu. To i nije toliko neverovatan broj imajući na umu koliko amerikanci pokušavaju da postanu ekološki odgovorni. Oni su ovu naviku nošenja boce raširili i na svoje različite aktivnosti, tako da često poseduju jednu za trening, jednu za kola, jednu za posao. 

Flašica za vodu je postala eko statusni simbol na nedeljama mode (фото 2)

Ali onda dolazimo do činjenice: ove boce su postale cool. Počele su da izranjaju celebrity fotografije na kojima se oni ne odvajaju od svojih bočica za vodu i odmah je počela i da se menja percepcija o ovim “aksesoarima”. Ne posmatraju vas više kao čudaka (Žana, oprosti!) već kao ekološki svesnu osobu koja je užasno cool jer vodi brigu o planeti, a zatim i o zdravom načinu života (ove bočice često imaju i sistem prečiščavanja). Slušajte, činjenica da neka poznata osoba treba da ponese nešto da bi ostali počeli to nešto da koriste je besmislena, kao da ti ostali nemaju mozak da njime razmišljaju, ali to je svet u kojem živimo danas. A ako je sve ovo u cilju spasa planete – nek bude trend, nek bude aksesoar, nek bude it komad, baš nas briga, samo neka bude!

Modni brendovi su odmah povezali trend sa zaradom i počeli da proizvode boce za vodu sa svojim potpisom. Bilo da su se odlučili za saradnje sa proizvođačima boca ili sopstveni dizajn, trenutno u ponudi imate i Off-White, i Supreme, i Prada bocu koju možete kupiti za 63 dolara. Svaka osoba koju pitate zašto poseduje ovakvu bocu za vodu odgovoriće vam: očuvanje životne sredine. Ovaj ekološki trend je neverovatno jaka potreba – svi su svesni opoasnosti koju plastika predstavlja i žele nešto da promene. U tu jednačinu ubacila se i modna industrija. Jer zar nećete poželeti da nosite sa sobom bocu koja izgleda lepo, osim što je i dobra stvar za prirodu? I onda odjednom počinjete da viđate na nedeljama mode bocu za vodu kao aksesoar.

Nebitno da li visi sa pojasa ili je prebačena preko ramena tik uz it torbu, ona je tu! I ovo nije loš način da se priđe tako bitnom problemu i gorućem pitanju. Ako moda i fotografije sa nedelja mode mogu da vas nateraju da poželite da kupite bocu za vodu onda je misija ostvarena. Da ne kažemo da je ovaj aksesoar neuporedivo jeftiniji od ostalih statusnih simbola koje modna industrija nudi, a neuporedivo korisniji i potrebniji.Ova mala boca u sebi sadrži nekoliko stvari: ekološku osvećenost, zdrav život i (ako nosite Prada flašu) dobar ukus. 

Žana Poliakov negde sedi, čita ovaj članak i osmehuje se.
Bilo bi super da jedna boca za vodu završi i u vašim torbama kao što je u njenoj.

….

napisao Nenad Janjatović za buro247.rs

photo cover Maja Vujić za Soulkitchen
a predlog soulfood ekipe je i
Plava Solarna Flaša by White Products

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *