“Sudbina svih stvari je da se jednom slome. Mislim da nije tako velika stvar biti slomljen ili oštećen. Svi dobijamo ožiljke tokom naših života, ali te ožiljke nikada ne bi trebalo skrivati. Naše nesavršenosti mogu označavati rađanje nečeg novog“, kaže Hiroki Kijokava, restaurator iz Kjotoa.
Kincugi je drevna japanska veština popravke polomljene ili oštećene grnčarije. Kijokava se već 45 godina bavi kincugijem i produžava život predmetima koje spaja lakom. On, takođe, zlatnim prahom dekoriše pukotine koje više ne ruže grnčariju već je pažljivo estetizovanim zlatnim linijama ukrašavaju. Restaurirana keramika postaje simbol nežnosti, snage i lepote.
Mnogi smatraju da je kincugi snažna metafora za život u kojem ništa nije zaista polomljeno.
Kincugi se uklavnom koristi u grnčariji, kada se želi spasiti predmet koji je dugo u porodici ili jednostavno ima posebnu emotivnu vrednost za vlasnika.
Oštećeni delovi keramike gde se primenjuje kincugi tehnika postaju novi zapis i ukras jednog predmeta. Glavni sastojak koji čini čuda u obnovi keramike je lak, koji se od drevnih vremena koristi u japanskom životu i umetnosti. Proces restauracije može potrajati i tri meseca, kako bi se lak dovoljno stvrdnuo, nakon čega se predmeti ukrašavaju zlatnim prahom.
Mnogi ljudi u Japanu veruju da nas kincugi uči otpornosti i pomaže nam da sastavimo polomljene delove sebe.
“Ovaj proces nam može pomoći u sklapanju naših polomljenih delova, i fizičkih i psihičkih. Ja se osećam, radeći ovaj posao, kao da sklapam polomljene delove sebe“, objašnjava Kijokava. On smatra da naši oštećeni delovi mogu da zacele i da nikada ne bi trebalo da odustanemo od života.
Slavljenje oštećenih predmeta je deo istočnjačke filozofije wabi-sabi koja pronalazi lepotu u nesavršenosti.
„Pokušajte da ne krijete ono što ste prošli u životu, ma kakva nesreća da je bila u pitanju. Trebalo bi da je prihvatite i bićete ponovo rođeni zbog toga“, poručuje Kijokava.
Izvor: BBC Future