Ako svim svojim srcem verujete u svoj proizvod ili uslugu, ako predano radite na njegovom kvalitetu, ako ste sigurni da je to nešto što drugima može pomoći da reše neki svoj problem ili jednostavno da unaprede svoj život, onda proDAVANJE tog proizvoda ili usluge mora da se posmatra iz potpuno drugog ugla. A to znači da ako vaš proizvod ili usluga čini nečiji život boljim, vaša je obaveza da ga učinite dostupnim što je moguće većem broju ljudi kojima znate da može biti od presudnog značaja. Jer, odakle vama pravo da drugima uskraćujete pristup nečemu što može da im promeni život nabolje i to samo zato što vi, zaboga, ne volite da se bavite proDAVANJEM?
Prva asocijacija ljudi na prodaju je da je prodaja nešto što je napadno, da je neka vrsta manipulacije, zavaravanja… da je neophodno da budu neiskreni, kako bi bili dobri prodavci. Većina ljudi zaista ne želi da bude napadna, neiskrena, niti da zavarava ljude oko sebe i ježi na samu pomisao da nešto treba da proDAJE? Oni ne žele ni da pomisle da bi mogli da spadnu na tako ”niske grane” da se bave prodajom, a ne daj Bože, da dođu još na ideju kako treba tu veštinu da unapređuju. Ipak, najveći broj problema koje ljudi u životu imaju je upravo posledica nesposobnosti koja proizlazi iz takvog stava.
ProDAVANJEM kreiramo bolji svet
U praksi često srećem preduzetnike čije je ponašanje posledica tog negativnog stava. Njima je neprijatno da se bave prodajom, jer strahuju da će ih drugi doživeti kao navalentne, pa sede i čekaju da ljudi sami primete šta oni imaju i da sami dođu i traže njihov izvanredan proizvod ili uslugu. A kada se to ne dešava, onda se nerviraju kako ljudi ne vide koliko je ono što imaju da ponude fantastično, pa su im klijenti krivi što posao ne ide. A kada ih pitam: „Kako bi bilo ako biste vi na neki način došli do klijenata i ponudili im to što imate?“, gledaju me prestravljeno i gadi im se od same pomisli da spadnu na tako ”niske grane”.
Na žalost, mnogi preduzetnici koji imaju dobre poslovne ideje, odlične proizvode i usluge ipak će radije da propadnu, nego da se bave proDAVANJEM.
Jednostavno ne shvataju da klijenti ne mogu da misle o njihovom proizvodu: oni imaju svojih briga, svakoga dana suočavaju se sa stotinama reklamnih sadržaja i u toj buci teško im je da donesu bilo kakvu odluku… Ali ako vi svim srcem verujete da vaš proizvod ili usluga može da im odagna neku od briga koje ih muče, zašto mu vi aktivno ne biste ponudili to rešenje? Vaši klijenti nisu glupi, niti su inertni, oni najčešće i ne znaju da vaš proizvod može da im pomogne, ali zato ste vi tu da im to pokažete, da ih uverite i opravdate njihovo poverenje, premašite njihova očekivanja – to je vaš posao, to je vaša moralna obaveza.
To je vaša prilika za doprinos koji dajete da nečiji život bude bolji i da čitav svet tako postaje bolji, jer vi imate nešto da proDAJETE što je ljudima zaista vredno. A ako ste izuzetno vešti u tom proDAVANJU onda ćete više ljudi usrećiti i sebi ćete život olakšati i učiniti ga smislenijim i ispunjenijim. Zato je važno da naučite kako da što više i što lakše proDAJETE i da to što imate date svetu.
Naučite da s lakoćom DAJETE
Dok sam živela u Nemačkoj često sam obilazila razne seminare i edukacije želeći da ovladam baš takvom veštinom proDAVANJA, ali većina njih se zasnivala upravo na principima koji su i doveli do toga da prodaja dospe na loš glas, a po sistemu ”preko grane do banane”, slomiti klijenta u 3, 6, 12 koraka, kako prevesti klijenta žednog preko vode…
Uviđajući frustraciju i nevolju mnogih mojih klijenata zbog nedostatka adekvatne edukacije u skladu sa njihovim ljudskim vrednostima i njihovo nerazumevanja značaja proDAVANJA, poželela sam da svoje izuzetno 25-godišnje iskustvo podelim sa svojim polaznicima. To me je navelo da za njih kreiram usavršavanje pod nazivom ProDAVANJE, edukaciju koja razbija sve predrasude o prodaji i koja će za vas, bilo da ste preduzetnik, prodavac ili menadžer ili tek želite to da postanete, pružiti ključne alate i tehnike i podržati vas u tome. To je program u okviru kog mogu i vama da pružim drugačiji pogled na ovu fascinantnu i izuzetno korisnu veštinu, primenjivu svaki dan i na svakom mestu.
Želim da naglasim da bi prodajni tim jedne firme mogao svim srcem da radi na unapređenju svojih veština proDAVANJA, potrebno je da prvo onaj ko je na višoj istanci, vlasnik ili direktor, ima pravilan stav prema DAVANJU. A da bi se neko kvalifikovao za ovu edukaciju važno je da njegov proizvod ili usluga zaista može da unapredi nečiji život.
Tim izvanrednim i avangardnim programom želim da pružim svoj doprinos tako što ću svojim polaznicima, preduzetnicima, direktorima, prodavcima, roditeljima, učiteljima, lekarima, marketarima… pružiti podršku da lako uvide lepotu i veličanstvenost DAVANJA i da požele da postanu vrhunski u tome. Ja čvrsto verujem da usavršavanjem veštine proDAVANJA, koju možemo da upotrebimo na svim poljima našeg života, svi mi zajedno možemo dati svoj doprinos da mnogi životi budu lakši i lepši, uključujući i naš život i da svet oko nas postane bolji i srećniji.
A šta vi proDAJETE?
Statistika zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Državama 2000. godine kaže da je jedan od devet zaposlenih upravo u prodaji. Sličan prosek bio je i u Evropi, a najverovatnije je i kod nas slično. U ponovljenim istraživanjima 2015. ništa se nije promenilo – jednostavno, prodaja je podjednako zastupljena kao i pre.
Druga studija još je značajnija: kada su istraživači pitali oko 7.000 zaposlenih u različitim oblastima privrede koliko vremena tokom prosečnog radnog dana provedu pokušavajući da uvere nekoga u nešto, ispostavilo se da u proseku na takvu aktivnost troše 41 odsto svog vremena. Drugim rečima, 24 minuta svakog radnog sata ljudi provode prodajući nešto. To znači da smo svi mi delimično u prodaji, a s obzirom da toga nismo svesni, uglavnom nismo dobri u tome niti se bavimo usavršavanjem.
Ako ste roditelj, u prilici ste da svakodnevno ”proDAJETE” svom detetu ideju da ulaže vreme i trud u razne stvari za koje vi mislite da su mu potrebne i da su dobre, npr. da ide u školu, da raspremi za sobom, da vodi računa o svojim stvarima, uradi domaći zadatak, da se pristojno ponaša, da jede povrće… I ako ovo pogledate iz drugog ugla onda vi detetu ustvari DAJETE sve te dobre stvari u životu kao što je vaspitanje, školovanje, zdrava ishrana… Ali da biste mogli svom detetu sve te dobre stvari za život da date, morate znati kako to svakodnevno da mu proDATE. A ako to ne znate i niste u tome vešti, onda je to vaše davanje, veliki izvor obostrane frustracije.
Ako ste rukovodilac i želite da započnete neki projekat, uspešnost tog projekta direktno zavisi od toga koliko ste sposobni da tu ideju proDATE svojim saradnicima kao priliku koju im DAJETE da oni nešto iskuse, nauče, postignu i zarade… Ako bi oni to prihvatili kao svoju ideju i datu priliku, sa radošću bi uložili potrebnu pažnju, angažman, vreme, znanje, trud… što je i vrednije od novca, a garantuje uspeh projekta i vaš poslovni uspeh takođe. Ali ako ste nevešti u tom proDAVANJU prilike i ideje, onda će projekat postati takođe izvor obostrane frustracije i veoma često u praksi to i jeste slučaj.
Ako ste preduzetnik, učitelj, supružnik, prijatelj… vi ste često u prilici da nešto (pro)DAJETE, a ako ste u tome nevešti onda se to vaše proDAVANJE pretvara u otpor, umor i nezadovoljstvo poslom, brakom, odnosom sa nekim, itd.
Jako je važno da razumete da ako ste roditelj, ako ste rukovodilac, ako ste na bilo koji način povezani s ljudima, vi stalno nešto dajete i očekujete nešto zauzvrat. A što bolje umete da proDAJETE, više ćete i dobijati. Sposobnost proDAVANJA je vaš najvažniji alat kojim vršite pozitivan uticaj na svoju decu, saradnike, na svoje prijatelje i na svoju okolinu, ali i na vaš lični život. Zato je i za vas izuzetno važno da razumete da je proDAVANJE nešto čime se vi svakako već bavite i da je to i vaša ključna veština prema kojoj pod hitno treba da promenite stav i krenete da se usavršavate i konstantno je unapređujete, jer ćete sebi i svima oko vas time olakšati život i smanjiti količinu svakodnevne patnje.
Najveći problem je što ljudi ne shvataju da se svakako bave proDAVANJEM, ali neuko i nevešto, jer imaju otpor prema tome da se bave unapređenjem svojih veština pozitivnog uticaja na ljude oko sebe. Većina ljudi se jednostavno u tome nikada ne usavršavaju, jer ne shvataju da im kvalitet života direktno zavisi od te veštine.
Taj problem je naročito izražen na našim prostorima, jer je u vreme socijalizma većina nas vaspitavana antimaterijalistički, a prodaju uglavnom vezujemo za novac. Ali važno je razumeti da nije jedini rezultat proDAVANJA novac, već mnogo više od novca i kada to shvatimo, onda možemo da promenimo svoj odnos prema proDAVANJU.
A zašto je proDAVANJE na zlom glasu?
Otkud tako oštri stavovi? Objasniću vam to iz mog ličnog iskustva tokom devedesetih, u vreme kada nije bilo interneta. Moji klijenti su bili prodavci automobila u Nemačkoj. S obzirom na to da tada nije bilo načina da kao klijent saznate nabavnu cenu automobila od proizvođača, jer se u to vreme nabavna cena čuvala u sefu, neki prodavci su to koristili da zavaravaju svoje kupce kako bi razne modele mogli da naplaćuju sa većom maržom. Takođe se često dešavalo da polovne automobile dobro poliraju i vrate kilometar sat unazad. Nedostupnost informacija za klijente je učinila da su kupci morali biti jako pažljivi šta god da kupuju, a ipak su mogli biti lako zavarani i tako je prodaja dospela na loš glas.
Međutim, danas je apsolutno svima na nekoliko klikova dostupna cena bilo kog modela automobila, bilo kog proizvođača u bilo kom delu sveta. Isto važi i za bilo koji drugi proizvod ili uslugu. Takođe, ako se desi da neki prodavac zavara klijenta, ta informacija će lako i brzo dospeti na Internet, te danas prodavci moraju dobro da se potrude oko svojih klijenata i da budu jako pažljivi. Okrenulo se to za ovih dvadeset godina. Zato je danas nemoguće prevariti klijente i opstajati na tržištu, jer zahvaljujući internetu se to lako pročuje svetom, a onda sve pada u vodu.
Zato je danas za prodaju neophodno da bude u skladu sa ljudskim vrednostima koje ogromna većina ljudi ceni, što je predivno.
Danas, ako ne prodajete nešto što ovaj svet i nečiji život ne čini makar malo boljim, onda vaš biznis nije održiv.
Edukacija ProDAVANJE održava se 15 i 16. juna, a polaznici mojih ostalih edukacija se već upisuju, tako da se mesta brzo i lako popunjavaju. Rezervišite i vi svoje mesto odmah putem ovog linka ako ste neko ko ima nešto vredno da proDAJE i želite da naučite kako to da radite sa lakoćom i radošću, dobro ste mi došli ❤️
Za vaše najviše dobro od srca ❤️
Slavica Squire
www.slavicasquire.com