fbpx

Udahnite hrabrost, a izdahnite tugu i samokritičnost…

Svetski poznata doktorka Christiane Northrup u svojoj  knjizi Tajni užici zrelosti (The Wisdom of Menopause) preporučuje jednostavne vežbe koje isceljuju telo, ali i osećanja, i u naš život unose mir i blagostanje. Iako se obraća prvenstveno ženama u srednjim godinama, u njenim knjigama nešto korisno pronaći će čitateljke svih uzrasta. Autorka smatra da smo u dodiru sa svojom pravom prirodom tek kada dozvolimo da nam sreća i uživanje uđu u život.

Uz mnoge korisne savete, Christiane Northrup opisala je šest vežbi koje naziva “šest isceljujućih zvukova”. Vežbe se temelje na mudrosti tao učitelja Mantaka Chija, a pomažu u transformaciji stresnih, negativnih osećanja u pozitivne emocije. Vežbe su dobile nazive prema zvucima koje ispuštamo tokom vežbanja i svaka se odnosi na određeni organ:

 

1. HSSSSSSSSSS (PLUĆA):

S rukama iznad glave, okrenite dlanove i pogledajte gore. Zamislite da udišete hrabrost i samopouzdanje, a kada izdišete, vizuelizujte izdisanje tuge i samokritičnosti. Ne zaboravite da proizvodite zvuk hsssssssss.

2. ČUUUUUUUU (BUBREZI):

S rukama na kolenima, zaoblite leđa i usmerite pogled napred. Udahnite nežnost i smirenost, a kada ispuštate zvuk, izdahnite strah i sumnju.

3. ŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠ (JETRA):

Sklopite ruke iznad glave, dlanova okrenutih prema spolja, nagnite se ulevo i usmerite pogled gore. Udahnite ljubaznost i samoprihvatanje, a izdahnite ljutnju i frustriranost.

4. HAAAAAAAAA (SRCE):

Zauzmite položaj kao u prethodnoj vežbi, ali se nagnite udesno. Udahnite ljubav, radost i poštovanje, a izdahnite užurbanost, nestrpljivost i ravnodušnost.

5. ŠIIIIIIIIIIIIIII (TROSTRUKI GREJAČ):

Počnite s rukama iznad glave. Zamislite da pritiskate valjak niz celu dužinu tela. Dlanovima pritisnite ravno dole od glave prema kukovima i završite upirući prstima o pod. Udahnite osećaj blistave vitalnosti, a izdahnite suvišnu vrućinu i staru, bolesnu energiju.

6. HUUUUUUUU (SLEZINA):

Utisnite prste pod levo prednje rebro, a potom se nagnite napred na prste. Udahnite iskrenost i pravednost, a izdahnite stres i brigu. Kada proizvodite ovaj zvuk, činite to grlenim glasom, blago stežući mišiće grla.

 

……….

pripremila Maša Radanović
photo Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *